menusearch
nedayekatul.ir

«عسلویه شمال» و تقاطع غیر همسطح نیمه کاره!

جستجو
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ جمعه
(0)
(0)
«عسلویه شمال» و تقاطع غیر همسطح نیمه کاره!
«عسلویه شمال» و تقاطع غیر همسطح نیمه کاره!

وحید حاج سعیدی روزنامه نگار گلستانی در یادداشتی نوشت: هفته ای که گذشت رئیس جمهور بالاخره به استان گلستان سفر کرد و لابلای بازدید ها و جلسات و دور همی ها با نخبگان استان هم دیدار کرد. پیش خودمان بماند از ولایت ما هم ۱۰ نخبه دعوت بودند. فکر کنم نخبگان را بر اساس تعداد کتابفروشی های نداشته شهر ها انتخاب کرده بودند وگرنه ولایت ما بیشتر از اینها نخبه دارد! ای کاش رئیس جمهور الکش را هم در این سفر با خودش آورده بود و با یک غربالگری مشتی چند تا از این نخبگان را جایگزین مدیران پیر و پاتال و خسته و بازنشسته می‌کرد!گردش نخبگان نخواستیم، اگر دو سه تا نخبه هم در بدنه مدیریتی استان جاساز شوند، غنیمت است!

در این سفر وزیر اقتصاد ما مهمان ولایت ما بود و ما هم بالاخره یک وزیر را از فاصله خیلی نزدیک با وضوح بالا زیارت کردیم. چه کیفیتی داشت. با تلویزیون خیلی فرق داشت.

هر چند وزیر اقتصاد هم ولایتی ما است و معلم ادبیات ما هم فامیلی اش خاندوزی بود ولی ای کاش به جای وزیر اقتصاد وزیر راه و شهر سازی اینجا می‌آمد. آن وقت می‌توانستیم دستش را بگیریم و ببریم ابتدای شهر تا از نزدیک و بی واسطه، پروژه نیمه کاره تقاطع غیر همسطح ولایت ما که امسال نه سالگی کلنگ زنی اش را جشن گرفتیم، بازدید کند! دست آخر هم با اجازه سرپرست کارگاه با وزیر راه می‌رفتیم روی سازه نصفه و نیمه پل و از آن بالا تعداد غلطک ها و لودر ها و فرغون ها و کارگرانی که مشغول خوابند را شمارش می‌کردیم. آن وقت وزیر راه راحت می‌توانست تخمین بزند که این پروژه چند وقت دیگر تعطیل ببخشید تکمیل می‌شود!

شاید وزیر هم با عمو سیفی ( سرایدار مفخم مدرسه ما) هم نظر می‌شد که ای کاش به جای تقاطع غیر همسطح، یک میدان گل و گشاد می‌ساختند. این طوری یک ماهه پروژه تکمیل می‌شد و دستکم 50 تا مغازه دور میدان ساخته می‌شد و شهر هم توسعه پیدا می‌کرد.

(البته وزیر قطعا فرضیه سیف الله در خصوص بخور بخور بیشتر در تقاطع غیر همسطح را به شدت رد می‌کرد و به او چشم غره هم می‌رفت!) بگذریم ...

البته این همه مزایای حضور وزیر راه در ولایت ما نیست و این طوری وزیر صنعت هم راحت تر می‌توانست پروژه نیمه کاره پتروشیمی گلستان را با 90000 سرمایه گذار که بعد از 15 سال هنوز تاتی تاتی می‌کند و راه نیفتاده، توجیه کند! بالاخره وقتی در یک استان ساخت یک تقاطع غیر همسطح بیشتر از ده سال طول می‌کشد، نباید انتظار داشته باشیم کارخانه پتروشیمی بیست سی ساله ساخته شود! مردم چقدر متوقع شده اند؟!

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
بستن
دیگر باز نشو!