menusearch
nedayekatul.ir

بانکی چنین خجسته و شفافم آرزوست! (به قلم وحید حاج سعیدی )

جستجو
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ چهارشنبه
(0)
(0)
بانکی چنین خجسته و شفافم آرزوست! (به قلم وحید حاج سعیدی )
بانکی چنین خجسته و شفافم آرزوست!  (به قلم وحید حاج سعیدی )

اینکه ما معتقدیم برخی شعرا، دانشمندان، هنرمندان و ... جلوتر از زمان حرکت می‌کنند و پیش تر را می‌بینند، شوخی نیست و یک حقیقت علمی است.( البته الان برخی دلال ها هم این قابلیت را به دست آورده اند در حد علم لدنی!)

شما همین سهراب خدا بیامرز را در نظر بگیرید که می‌فرمود: چشم ها باید شست؛ جور دیگر باید دید! یعنی بنده خدا با زبان بی زبانی می‌خواست ما را توجیه کند که برادر من خواهر من شهروند هموطن ... دوره و زمانه عوض می‌شود و قرار نیست در همیشه روی یک پاشنه بچرخد.

فی المثل امورات مالی و بانکی را در نظر بگیرید. ده سال است که قرار است دو زار به حقوق فرهنگیان اضافه شود، هر روز یک قوه ان قلت می‌آورد. یا الان چند سال است که مبلغ یارانه ثابت مانده است اما در بانک تجارت در 15 ثانیه پاداش از 400 میلیون به 500 میلیون ارتقاء پیدا می‌کند و در حقش دعا! اصل سند به روایت جراید ...

چند روز قبل ویدئویی از جلسه مجمع عمومی بانک تجارت منتشر شد که در آن در عرض چندثانیه مبلغ پاداش 400 میلیونی در نظر گرفته شده برای هیات مدیره را به 500 میلیون تومان افزایش می‌دهند. رزازان رییس وقت هیات مدیره بانک تجارت در گفت و گو با صداوسیما در این خصوص گفت: «پاداش ۵۰۰ میلیونی جزو کمترین پاداش‌ها بوده است؛ این پاداش در تمام شرکت‌های بزرگ تصویب شده است. این مبلغ برای ۵ نفر بوده و اگر صورت‌جلسه مجامع شرکت‌های بورسی سال ۹۹ را ببینید متوجه می‌شوید که این ۵۰۰ تومان جزو کمترین مبالغ است.» (البته ما هم باور کردیم که این 500 میلیون برای همه اعضاء است! )

ملاحظه فرمودید گذر ایام چگونه بر شرایط مالی برخی مشاغل تاثیر می‌گذارد؟! باور کنید جا دارد مشاوران مدارس همه بچه ها را به جای درس خواندن در کنکور و تست زدن و شرکت در کلاس های کنکور به سمت شغل شریف و پاکدستانه هیات مدیرگی هدایت کنند!

شما کجای دنیا شغل سراغ دارید که نه نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط دارد و نه به آزمون استخدامی و سابقه کار و تخصص ... ؟! تازه ساعت کاری، مکان جلسات و حتی میزان حقوق و پاداش آن هم دست خودتان است!

یک روز جلسات در ویلا برگزار می‌شوند... یک روز در ارتفاعات و ییلاقات همراه با زن و بچه و خانوادگی ... یک روز در استخر و جکوزی ... یک روز در هتل مجلل و ... حقوق و مزایا هم که با تورم و خط فقر و ضریب جینی کوک کوک است! حق جلسه جدا ... حقوق و پاداش مرتب ... وام های آنچنانی سر جا و به موقع....

بعد هم هر اتفاقی در شرکت افتاد مثلاً سرمایه مردم در بورس هاپولی شد یا تیم از آسیا حذف شد یا بانک و کارخانه ورشکست شد اصلاً کسی با شما کاری ندارد. دیناری هم از حق و حقوق شما کم نمی‌شود و شیتیل شما سر ساعت در حسابتان است! راستی شما متوجه شدید چرا مهدی صبایی دائم کارت های بانکی اش را گم می‌کرد و الان در تلویزیون کیف چرمی تبلیغ می‌کند! ما که متوجه نشدیم!

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
بستن
دیگر باز نشو!