menusearch
nedayekatul.ir

زندان غیر انتفاعی! به قلم وحید حاج سعیدی

جستجو
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ جمعه
(1)
(0)
زندان غیر انتفاعی! به قلم وحید حاج سعیدی
زندان غیر انتفاعی! به قلم وحید حاج سعیدی

ندای کتول:/

دوباره بی خوابی به سر این اروپایی های از خدا بی خبر زد و مسخره بازی جدید شان شروع شد! در ادامه لوده بازیهای مکرر اروپاییان در ابداع و اختراع وسایل بی مصرف و به سخره گرفتن بسیاری از قوانین علمی و طبیعی و ... این بار آلمانی ها بند کرده اند به زندان و عجالتاً برای پذیرش زندانی داوطلب ثبت نام می‌کنند! جن کم بود یکی هم از روی دیوار پرید! اصل خبر به روایت نشریات آزاد...

به گزارش برنا؛ مقامات زندان غرب زوریخ (Gefängnis Zürich West) می گویند نزدیک به ۷۰۰ نفر تا کنون برای اقامت سه روزه در زندان داوطلب شده اند، این در حالی است که این زندان تنها ۲۴۱ جای خالی دارد. مدیر مجموعه به داوطلبان هشدار داده که تصور نکنند این تجربه شباهتی به «اردوی تابستانی» خواهد داشت. قرار است داوطلبان بین ۲۴ تا ۲۷ مارس در این زندان به سر ببرند. مارک ایرمن، مدیر مجموعه بازداشتگاه، گفت: «ایده اصلی این است که مطمئن شویم زندگی روزانه می‌تواند در این سلول‌ها انجام شود و نگهبانان نیز با نحوه کار و استفاده از تجهیزات زندان آشنا شوندمقامات زندان گفته اند شرکت‌کنندگان باید قبل از پذیرش در مجموعه، برگه سوء پیشینه خود را ارائه کنند.  مسئولان زندان اطمینان داده اند که داوطلبان می‌توانند «در یک محیط امن» در این تجربه شرکت کنند و آنچه را که از زندان دیده اند با «تخیل» و آنچه به ویژه در مجموعه‌های تلویزیونی اتفاق می‌افتد، مقایسه کنند. زندان غرب زوریخ قرار است برای اسکان متهمانی در نظر گرفته شود که حداکثر به مدت ۴۸ ساعت در بازداشت پلیس قرار می‌گیرند و یا تحت بازداشت موقت هستند.

به حق چیز های ندیده و نشنیده... اینجا قضات ما در تلاشند زندان ها را بای نحوء خلوت کنند، بعد آن سر دنیا آلمانی ها برای رفتن به زندان له له می‌زنند و ثبت نام می‌کنند! فقط همین یک مورد را کم داشتیم که هر چه آدم تیتیش مامانی و پاستوریزه، مسواک و نخ دندان و کتاب های نخوانده شان را بردارند و راهی زندان شوند! ما اینجا آشنا داریم 24 ساعت زندان بوده الان خودش را حبس کشیده می‌داند و روزی یک بار این مقوله را به ما گوشزد می‌کند و از خاطرات زندان می‌گوید! بعد شما می‌خواهید دستی دستی برای یک عده روزمه و سابقه کیفری فراهم کنید؟!  

البته اگر از زاویه اپیستومولوژیک به این مقوله نگاه کنیم ایده بدی هم نیست و جا برای کار دارد! اصلاً می‌توانیم پلت فرم طرح را کمی آچارکشی کنیم و با چند تغییر جزیی در کدینگ طرح، به جای زندان داوطلبانه، «زندان غیر انتفاعی» احداث کنیم! بالاخره در این اوضاع کشمشی بیکاری و آمار ناچیز اشتغال لابلای این همه موسسه مالی و بانک خصوصی، مدرسه و آموزشگاه غیر انتفاعی، دانشگاه غیر دولتی، اسکله و بندر شخصی، کوچه و خیابان اختصاصی و ... ایده احداث چند تا «زندان غیر انتفاعی» در کشور بدک به نظر نمی‌رسد و خالی از لطف نیست!

هم اشتغالزایی دارد و چهار نفر سر کار می‌روند؛ هم برای مسئولانی که با حفظ سمت از تیم داری، باشگاه داری، هتلداری و عضویت در سی چهل تا هیات مدیره کارخانه و بانک و دانشگاه و ... خسته شده اند، یک تنوعی ایجاد می‌شود و مدیریت شان را در اداره امور زندان ها نیز محک می‌زنند! صدور مجوز ها هم که به سلامتی الکترونیک شده است و سه روزه مجوز راه اندازی زندان صادر می‌شود و کاغذ بازی و دوندگی سابق را ندارد.

فقط خدا کند دوستان برای پر کردن زندان هایشان قوانین جرم و جزا را دستکاری نکنند که خلق الله مثل قلندرها مجبور به تراشیدن ابروهایشان شوند! در جریان هستید که «در چار ضرب، ابدال، ابرو تراشد از رو/ تا هیچ کس نگوید بالای چشمت ابرو! »

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
بستن
دیگر باز نشو!