menusearch
nedayekatul.ir

فراخوان دعوت به همکاری در تدوین کتاب « نام آوران کتول»

جستجو
۱۴۰۲/۵/۱ یکشنبه
(0)
(0)
فراخوان دعوت به همکاری در تدوین کتاب « نام آوران کتول»
فراخوان دعوت به همکاری در تدوین کتاب « نام آوران کتول»

دیار کتول سرزمین مردمانی است با خصلت های روشن اجتماعی و مردمداری دیرینه. حجت این این ادعا، رنگین کمانی از اقوام است که در این دیار گرد هم آمده اند و سال هاست در کنار هم بدون هیچ تنشی می‌زیند. علاوه بر خصایص اجتماعی روشن، دانش، موسیقی و ورزش، مردمان این سرزمین را در میادین علمی و فرهنگی و ورزشی سر زبان ها انداخته اند و به تاریخش هویت و غنا بخشیده اند.

بر همین پیوست پایگاه خبری ندای کتول در نظر دارد به منظور ثبت غنای تاریخی و هویت این سرزمین، مجموعه ای از مشخصات و زندگینامه مردان و زنان افتخارآفرین این دیار را گرد آوری نماید. هدف از گردآوری مجموعه « نام آوران کتول»، معرفی مفاخر، بزرگان، نامداران و افتخار آفرینان شهرستان علی آباد کتول به نسل جدید و ماندگار ساختن بزرگانی است که برای اعتلای نام این سرزمین تلاش کردند. بدون شک همه اقوام ساکن در این دیار در اعتلای نام و فرهنگ آن سهیم هستند و در این تلاش فرهنگی شده، فارغ از نگاه های سیاسی، قومیتی، عقیدتی، جغرافیایی و ... اسامی همه نام آوران، مفاخر، بزرگان و حتی جوانان جویای نام تا حد ممکن ثبت و ضبط شود و در این راه از همه محققین و کتول پژوهان منطقه برای همکاری طلب کمک و استمداد می‌کنیم. در ضمن نگارش مجموعه نیز به گونه ای که در سال های آتی امکان اضافه کردن اسامی نفرات جامانده و نفرات جدید، وجود خواهد داشت.

در این کتاب سعی شده علاوه بر نام و نام خانوادگی اصلی و لقب، سال تولد، نام پدر، تحصیلات، آثار علمی و هنری، تشویق ها و تقدیر ها و جوایز، محل سکونت و اشتغال فعلی افراد و در صورت فوت یا شهادت، سال، محل فوت و مدفن آنها نیز قید شود.

چهره های پرتلاش و کوشا در عرصه های گوناگون در این کتاب با دسته بندی زیر بازشناسی و معرفی شوند:

1_ عارفان و عالمان

2- اطبا و پزشکان صاحب نام

3- فرماندهان و مبارزان و شهدای شاخص

4- هنرمندان و شعرا

5- محققین و پژوهشگران

6- نویسندگان و روزنامه نگاران

7- سیاسیون مطرح و برجسته

8- پیشه وران و کشاورزان پیشرو

9- ورزشکاران، مربیان و قهرمانان

10 افتخار آفرینان در عرصه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، آموزشی و ...

علاقه مندان به همکاری در تدوین و گردآوری محتوی این مجموعه و یا خانواده های نام آوران و مفاخر فوت شده و شهدا، می‌توانند مشخصات کامل نام آور شامل ( نام و نام خانوادگی اصلی و لقب، سال تولد، نام پدر، تحصیلات، آثار علمی و هنری، تشویق ها و تقدیر ها و جوایز، محل سکونت و اشتغال فعلی و در صورت فوت یا شهادت، سال، محل فوت و مدفن آنها) را به همراه زندگی نامه مختصر و یک رزومه کوتاه ولی جامع و یک عکس سه در چهار با کیفیت، به آدرس الکترونیکnedayekatul@gmail.com ارسال نمایند.

با صبا افتان و خیزان می‌روم تا کوی دوست / از رفیقان ره استمداد همت می‌کنم

وحید حاج سعیدی

مدیر مسئول پایگاه خبری ندای کتول

 

 

نمونه زندگی نامه و مشخصات:

شهید غلامحسین رحمانی: فرمانده گردان امام حسین (ع)

شهید غلامحسین رحمانی، فرزند حسین در تاریخ دهم شهریور ۱۳۳۸ درخانواده‌ای مذهبی و مقید در شهرستان بجنورد به دنیا آمد. پیش از مدرسه او را به مکتب‌خانه فرستادند و سپس با مهاجرت به علی اباد کتول در دبستان منوچهری شهرستان علی آباد کتول مشغول به تحصیل شد. اوقات فراغت را به مسجد می‌رفت و یا به ورزش می‌پرداخت. در مقایسه با کودکان دیگر بسیار آرام و ساکت بود. اخلاق و رفتارش نیز رد بین همسالان زبانزد بود. دوره راهنمایی را در مدرسه سپهر شهرستان علی آباد گذراند. در این ایام در کار‌های ساختمانی به فعالیت می‌پرداخت. دوره متوسطه را در هنرستان پی گرفت و سال دوم متوسطه بود که در آزمون ورودی دانشسرا قبول شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شغل معلمی که آرزویش بود روی آورد و در دانشسرای تربیت معلم گرگان، تحصیلات خود را ادامه داد. در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه در آمد و همان سال نیز ازدواج کرد و ثمره این این ازدواج سه فرزند است.

غلامحسین از همراهان سیاسی جامعه روحانیت بود و در تشکیلات جزب جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد. از ۱۳۶۰ به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد. وی در سال 62در محور بانه - سردشت از ناحیه پا مجروح شد.

در ۶ فروردین ۱۳۶۵ مسئولیت فرماندهی گردان امام حسین (ع) را در جبهه به عهده گرفت. همرزمان رحمانی صفات اخلاقی بارز وی را تواضع و شجاعت ذکر کرده‌اند.

رحمانی به عنوان فرمانده گردان امام حسین (ع) در کار‌ها با نیرو‌ها مشورت می‌کرد و معمولاً کار‌های سخت و مشکل را، خود عهده دار می‌شد. به خدمت در بسیج و سپاه خیلی علاقه‌مند بود و به امور فرهنگی و تربیتی نیز علاقه شدید داشت. مدتی نیز رئیس اولیا و مربیان آموزش و پرورش علی آباد کتول بود.

 سردار رحمانی پس از سال ها حضور در جبهه نهم بهمن ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گردان امام حسین «ع» در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر، پا و سینه، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده روستای الازمن تابعه علی آباد کتول قرار دارد.

تنظیم خبر و طراحی پوستر: مهدی حاج سعیدی

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
بستن
دیگر باز نشو!