menusearch
nedayekatul.ir

موفقیت کاری ام را بعد از توکل به خداوند،مرهون دعای خیر پدر و مادر هستم .

جستجو
۱۴۰۱/۳/۵ پنجشنبه
(0)
(0)
موفقیت کاری ام را بعد از توکل به خداوند،مرهون دعای خیر پدر و مادر هستم .
 موفقیت کاری ام را بعد از توکل به خداوند،مرهون دعای خیر پدر و مادر هستم .
مجموعه اقامتی و پذیرایی هتل کانیارعلی آبادکتول را می‌توان یکی از مجهز ترین و زیبا ترین هتل های استان گلستان نامید. این هتل سه ستاره که در 40 کیلومتری مرکز استان گلستان و در شهرستان علی آبادکتول در کریدور تهران – خراسان واقع شده است در سال ۱۳۸۵ همزمان با سالروز فتح خرمشهر افتتاح گردید و همه ساله پذیرای مهمانان ایرانی از سراسر کشور و گردشگران خارجی فراوانی است.
هتل زیبای کانیار دارای 4000 متر زیربنا، 30 اطاق با ظرفیت اسکان 80 نفر و چندین تالار مجزا در 3 طبقه احداث شده است که دارای طراحی و معماری چشم نواز و کم نظیری بوده و چشم انداز زیبای این مجموعه به سمت رشته کوه های همیشه سبز البرز، به آن زیبایی و جلوه ی خاصی بخشیده است.
مجموعه رفاهی هتل کانیار علاوه بر امکانات اقامتی و پذیرایی شامل رستوران، تالار های پذیرایی، اسلو فود، کافی شاپ و اقامت، به منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران، امکانات ورزشی و تفریحی نظیر زمین والیبال، زمین اسب سواری، پیست اسکیت، باغ پرندگان، استخر رو باز، وسایل بدن سازی، پارک کودک، دارت و ... را نیز در فضای هتل تعبیه نموده است که این رویکرد با استقبال مهمانان این مجموعه مواجه شده است.
مدیریت این مجموعه در خصوص توسعه فرهنگ عمومی شهرستان و حمایت از اقدامات و فعالیت های ورزشی و اجتماعی نیز اهتمام خاصی داشته و با حمایت از تیم های ورزشی شهرستان، زمینه ساز موفقیت ورزشکاران شهرستان در عرصه های مختلف ورزشی بوده است.
به منظور آشنایی بیشتر با مجموعه رفاهی هتل کانیار و خط مشی کیفی هتل گفت و گوی کوتاهی با « سید حسن حسینی » مدیریت این مجموعه انجام داده ایم که حاوی نکات قابل توجهی است.
وی که دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت می‌باشند، با بیش از سه دهه سابقه و تجربه در امر هتلینگ و پذیرایی، رویاهای بلند پروازانه ای در ذهن دارد و امید دارد با همکاری مسئولان و شهروندان خونگرم شهرستان علی آباد کتول بتواند در جهت « توسعه صنعت گردشگری » و « اشتغال زایی » در شهرستان و استان، گام های بلندی بردارد و روزهای خوش و به یاد ماندنی را برای گردشگرانی که این شهر را برای تفریح انتخاب کرده اند، رقم بزند.
آغاز سخن، چرا هتلداری ؟
همانطور که مستحضرید استان گلستان در مسیر کریدور مازندران – خراسان قرار گرفته است و سالانه بیش از 14 میلیون مسافر از این مسیر عبور می‌کنند. اما سهم استان گلستان در جذب مسافران یاد شده بسیار اندک است و به جرات می‌توان گفت استان گلستان با وجود جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان کماکان یک استان عبوری محسوب می‌شود و مسافران کمی این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.
قطعاً یکی از دلایل عدم استقبال از این استان به عنوان مقصد سفر نبود یا کمبود فضاهای اقامتی پیشرفته و مدرن است. بنده بعد از سال ها تجربه در امر اقامت و پذیرایی از مسافران تصمیم به احداث یک مجموعه اقامتی مدرن با امکانات روز نمودم که رویای بنده در سال 1385 محقق شد و موفق شدم اولین هتل شهرستان علی آباد کتول را احداث نمایم.
در حال حاضر نیز با تبلیغات انجام شده و قراردادهایی که با برخی نهاد های دولتی و خصوصی عقد نموده ایم، همه ساله با افتخار پذیرای مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی فراوانی هستیم.
نقش مکان های اقامتی پیشرفته و استاندارد را در جهت جذب گردشگر در استان، چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بدون شک سه فاکتور جذب، اسکان و ماندگاری گردشگر در صنعت گردشگری دارای اهمیت بسزایی هستند و عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند تا این رویکرد حاصل شود.
قطعاً استان گلستان با اقلیم چند گانه و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوان می‌تواند در جذب گردشگر از بسیاری استان های کشور چند قدم جلو باشد و اگر مسئولان محترم میراث فرهنگی و گردشگری تلاش کنند و در شناساندن این جاذبه های منحصر به فرد و خدادادی وحدت رویه در پیش بگیرند استان گلستان نیز به یکی از مقاصد گردشگری مسافران ایرانی و خارجی تبدیل خواهد شد. استان کوچک گلستان با وجود مساحت کم دارای استعداد ها و قابلیت های فراوانی در جذب گردشگر است که از جمله می‌توان به گردشگری تاریخی با داشتن آثار تاریخی متعدد مربوط به دوره های مختلف تاریخی، گردشگری طبیعی شامل گردشگری ساحلی، گردشگری جنگلی و اکو توریسم که شامل بازدید از مکان های بکر و طبیعی و مناطق حفاظت شده و پرنده نگری است اشاره کرد.
اما در بحث جذب و ماندگار گردشگری این وظیفه متولیان امور هتلینگ استان است که با ترغیب بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ساماندهی سایر فضاهای اقامتی نظیر سوئیت های شخصی و مسافرخانه های مجهز، راه را برای اقامت بیشتر گردشگران در استان هموار سازند. از سویی هر قدر تعداد هتل ها و فضاهای اقامتی پیشرفته و به روز بیشتر باشند و مسافران حق انتخاب های بیشتر و متنوعی داشته باشند، زمینه توسعه گردشگری و اقامت بیشتر آنها فراهم خواهد شد.
در بحث فعالیت های اجتماعی و ورزشی تا کنون چه اقداماتی انجام داده اید؟
مدیریت هتل کانیار بر این باور است که این هتل متعلق به همه افراد این شهر است و نوعی همکاری و درک متقابل بین کادر هتل و مردم شهر وجود دارد. در همین راستا این هتل همواره حامی ورزشکارن شهرستان به ویژه جوانان بوده و همه ساله از تیم های مختلف حمایت مالی و پشتیبانی تدارکاتی داشته ایم و در این سال ها، تیم های تحت پوشش هتل کانیار مقام های در خور توجهی نیز در سطح استان و کشور کسب نموده اند که از جمله آنها می‌توان به کسب قهرمانی و نائب قهرمانی و یک عنوان پنجمی در رقابت های والیبال ساحلی قهرمانی کشور و دو دوره قهرمانی در رقابت های والیبال جام رمضان شهرستان اشاره کرد.
حمایت مالی از تیمهای ورزشی شهرستان، از دیگر برنامه های حمایتی ورزشی این مجموعه است که در طول این سال ها افتخارات متعددی برای مجموعه و شهرستان کسب نموده اند.
سخن پایانی
بنده از سه دهه قبل که وارد فضای کسب و کار شدم و با دو نفر کارم را آغاز نمودم، رویای داشتن یک مجموعه اقامتی پذیرایی و اقامتی شیک و پیشرفته را در ذهن تداعی می‌کردم و برای رسیدن به این هدف سال ها تلاش نمودم و مجموعه ای که امروز به عنوان خانواده بزرگ کانیار افتخار خدمتگزاری به مردم فهیم شهرستان را دارد، ماحصل همین نگرش و تلاش است.
اما نکته ی که من همواره به آن می‌بالم و با افتخار عنوان می‌کنم این است که موفقیت خود را در حیطه کاری و زندگی شخصی، در وهله اول توکل به ذات ربوبی خداوند می‌دانم و در وهله دوم خود را مرهون دعای خیر پدر و مادرم می‌دانم و مطمئن هستم احترام به والدین که بار ها در قرآن به آن اشاره شده است در کسب توفیقات اینجانب بی تاثیر نبوده و نیست. بر همین اساس همواره در انجام امورات، رضای خالق را در نظر می‌گیرم و هیچگاه خود را از دعای والدین بی نیاز نمی‌بینم.
در مورد رضایت شغلی نیز شاید ایده من با سایر افرادی که کار اقتصادی می‌کنند متفاوت باشد چرا که بنده رسیدن به اهداف اقتصادی تعیین شده را سقف رضایتمندی نمی‌دانم. بلکه در کنار اهداف از پیش تعیین شده و رضایت مشتریان، منتظر اظهار نظر شگفتانه و خلاقانه مشتریان هستم. در واقع رضایت مشتریان غایت و انتهای رضایت شغلی بنده نیست و انتظار دارم مشتری علاوه بر رضایت، از امکانات اقامتی و جاذبه های طبیعی شهرستان نیز اظهار شگفتی کند. شاید این راز جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در شهرستان باشد.
گزارش : وحید حاج سعیدی

 

                                                                                               

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
بستن
دیگر باز نشو!