menusearch
nedayekatul.ir

خود تحقیری در رسانه ملی با تبلیغ خنزر پنزر!

جستجو
(0)
(0)
خود تحقیری در رسانه ملی با تبلیغ خنزر پنزر!
خود تحقیری در رسانه ملی با تبلیغ خنزر پنزر!

وحید حاج سعیدی در یادداشتی نوشت: اینکه صدا و سیما ذائقه همه مردم را در نظر گرفته و با دست و دلبازی به تعداد سلائق ثبت شده، شبکه و کانال راه اندازی کرده، عین صواب است و آن را باید به فال نیک گرفت. اصلاً باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برایشان هورا کشید و کلاه را به اندازه برج میلاد بالا پرتاب کرد. ولی اینکه محمد رضا احمدی و جواد خیابانی برای تامین هزینه های این دست و دلبازی در برنامه های پر بیننده جام جهانی با نهایت خفت و خواری کیک و کلوچه و خنزر پنزر تبلیغ می کنند و با آب و تاب مردم را به خوردن آنها دعوت می کنند، نهایت بی تدبیری و مسخره بازی در این رسانه میلی است! یعنی اگر چند صباح دیگر در رسانه ملی مجریان را مجبور به خوردن ماکارونی و جلبک کردند یا به تن شان پیش بند کردند و از آنها خواستند به قول خودشان وال یا صفحه نمایش بزرگ را با فلان دستمال نانو گردگیری کنند و یا میز اجرای برنامه را با فلان مایع جادویی برق بیندازند، تعجب نکنید!

هفته گذشته در یک برنامه رادیویی دو مجری در حال تعریف کردن از نوعی جلبک بودند و مصرف آن را با گوشت و خاویار و انواع پروتئین های کشف شده در دنیا برابر می دانستند و در باب خواص آن برای دفع امراض چه سخن فرسایی ها که نکردند و تقریباً به جز سرطان و قطع عضو، مصرف این ماده در درمان سایر بیماری ها و پیشگیری از انواع امراض توصیه شد. همان جلبکی که اگر در حاشیه استخر یا رودخانه به شلوارتان بچسبد، چندشان تان می شود و تا دفع شر، معذب هستید. اما بعد از چند دقیقه صحبت در خصوص این طلای چندش آور، در کمال تعجب یکی از آنها گفت: جهت خرید این محصول عدد 2 را به فلان سرشماره ارسال کنید تا با تخفیف این پروتئین گیاهی به درب منزل تان ارسال شود! تازه ما متوجه شدیم که این برنامه علمی نیست و دوستان در حال تلاش برای جذب سرمایه و سود آوری در جهت ساخت لوده بازی ببخشید برنامه های فاخری چون دورهمی و خندوانه و ... هستند!

این روزها در حالی که کشور بیش از همه چیز محتاج جهاد تبیین و معرفی دستاوردها و اختراعات دانشمندان جوان و حمایت از آنها در جهت امیدآفرینی و دفع خود تحقیری در جامعه است، رسانه ملی با تبلیغ تی و سطل، کیک و اسنک، کیسه زباله، کف پوش ماشین، گهواره آرگونومیک، کرم حلزون با خواص دروغین و ... عملاً بر آتش خود تحقیری می دمد تا جایی صورتش قرمز می شود و لپ هایش باد می کند!  

کارشناسان معتقدند یک اثر تبلیغی ضمن برخورداری از استاندارد و کیفیت لازم باید از ابعاد مختلف، برنامه‌ریزی و استراتژی تبلیغی، بازاریابی مناسب، تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و جاذبه‌ لازم بهره‌مند باشد. دارای مسئولیت اجتماعی بوده و با لحاظ تأثیر بر نگرش‌ها و ارزش‌های فرهنگی، سبک زندگی و... تهیه تولید شوند. همچنین از نظر متن، زیرمتن، فرامتن، ژانر، تدوین، روایت، نورپردازی، رنگ، صدا، صحنه و دکور، چهره‌پردازی، میزانسن، تکنیک، زبان بدن، عوامل انسانی، محصول و کالا و ... دقت و نظارت لازم بر روی آن اعمال شود.آثار تبلیغاتی باید با شناخت بازار، مخاطب، قوانین، لحاظ موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... تهیه و منتشر شوند.

قبل از انتشار تبلیغات باید نظرسنجی و بازخوردگیری از مخاطبان در آن در نظر قرار گیرد. در حالی که روان و ساده پیام را به مخاطب منتقل کند، باید دارای خلاقیت و ابتکار لازم باشد. همچنین با رعایت اخلاقیات، ملاحظات روحی و روانی در تهیه و دفعات انتشار آنها درنظر قرار گیرد؛ به طوری که هر اثر تبلیغاتی با هر کیفیتی و به هر قیمتی مجوز پخش نگیرد.

ای کاش یک نفر در این رسانه چند ده هکتاری پیدا شود و حالی دوستان کند قرار نیست برای کسب درآمد و سودآوری بیشتر، با روح و روان مردم بازی کنید، ذائقه مردم را تغییر دهید، تنبلی و مصرف گرایی را فضیلت ببخشید و ... با این رویکرد هر روز از شمار مخاطب تان کاسته می شود. شک نکنید.

 share network
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام
بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام
0 نظر
سایت ساز و فروشگاه ساز یوتاب
بستن
دیگر باز نشو!